Revista noastră de cinema l-a provocat pe Andrei Tarkovski să răspundă la întrebarea poate cea mai semnificativă din industria filmului și la care cu greu se poate răspunde cu o asemenea acuratețe. Întrebarea noastră și răspunsul dat de unul dintre cei mai mari regizori ai filmului credem va rămâne în istorie și va fi foarte interesant de înțeles în anii viitorului. Andrei Arsenievici, în critica de film și în conceptele cinematografice „filmul de autor” și „filmul de regizor” sunt percepute fie ca sinonime, fie concepte separate – termenii nu au fost încă definiți. Suntem foarte interesați cum înțelegeți dvs. aceste concepte?
Filmul fără nici o îndoială este creația unui artist. Deși eu nu consider că o astfel de formulare este corectă… După părerea mea, nu există „film de autor” și „film de non-autor”, „regie de autor” și „regie de non-autor”. În ceea ce privește „filmul de non-autor”, acesta nu este o creație artistică. Din acest motiv această separare indică foarte artificial. La drept vorbind cinematografia devine „de autor” în momentul în care un „film simplu” se transformă în artă, atunci când personalitatea cinematografistului este atât de semnificativă încât determină calitățile artistice ale filmului.