• Despre
  • Andrei Tarkovski
  • Donații
  • Contact
Miercuri, 22 Martie, 2023
  • Conectare
  • Înregistrează-te acum
No Result
Vezi toate rezultatele

Niciun produs în coș.

  • Acasă
  • Interviuri Andrei Tarkovski
  • Filme Online
  • Memorii
  • Scenarii
  • Documentare
  • Media
  • Altele
    • Evenimente
    • Dialoguri
    • Interviuri
    • Istorice
    • Romane, Nuvele, Povestiri
    • Piese de Teatru
No Result
Vezi toate rezultatele
  • Acasă
  • Interviuri Andrei Tarkovski
  • Filme Online
  • Memorii
  • Scenarii
  • Documentare
  • Media
  • Altele
    • Evenimente
    • Dialoguri
    • Interviuri
    • Istorice
    • Romane, Nuvele, Povestiri
    • Piese de Teatru
No Result
Vezi toate rezultatele
Acasă Interviuri Andrei Tarkovski

Andrei Tarkovski: „Nici o cunoaștere a vieții nu vine fără un consum enorm de forțe spirituale.”

Din „Iskusstvo Kino”, nr. 11, 1971. Interviu realizat de Olga Surkova. Traducere din limba rusă.

în 1971, Articole cu plată, Interviuri Andrei Tarkovski
1

Știrea că Andrei Tarkovski ecranizează romanul științifico-fantastic Solaris, al scriitorului polonez Stanisław Lem, s-a dovedit neașteptată din multe puncte de vedere și dificil de explicat.

În creația sa complex, ce a provocat discuții aprinse și în care nu reușesc să mă implic acum, personal m-a atras devotamentul trainic al regizorului pentru pământul rusesc. Întotdeauna părea ca una din cele mai atractive însușiri ale regiei lui, chiar în cele mai disputate filme, și anume tendința de a transmite suflul său. Pământul profanat de fasciști ce s-a întărit greu și cu durere ce s-a zbârlit cu negre mormane de cenușă… Iată-l parcă simbolizând visuri insistente despre pace, pe unde s-a tolănit mângâiat de soare, spalat de ploaia cu soare și acoperit cu mere, atât de multe, încât caii uimiți, le iau în buzele lor umede și doar puțin le mușcă pe fiecare… Tarkovski știe să te facă să simți, întocmai fizic, arșița grea amenințătoare, îmbătată de zumzetul somnolent, chinuitor, al albinelor și a prafului cald al drumului, pe câmpul de hrișcă înflorită, cu mirosul de fum în aerul umed, când se strâng și se ard frunzele căzute, el știe să te facă să trăiești dulce în ceața orelor dimineții la răsăritul soarelui… La el nu este pur și simplu un cadru, fie el expresiv, la el este întotdeauna realitatea în care noi existăm împreună cu eroii. Totodată realitatea în cele mai simple, recunoscute semne, realitate care ne devine adesea apropiată, cu emoție unică, plină de o valoare lirică profundă.

Întrucât corelațiile lui Tarkovski cu lumea obiectuală, reală, sunt deosebie, și în principiu importante pentru metoda lui artistică: „nu e posibil să intri de două ori în aceeași apă”. Pe Tarkovski îl chinuie această imposibilitate, tendință de a sesiza, de a reține fenomenul, de a reda esența lui prin caracter unic vizibil, palpabil, sensibil, resimțit în dezvoltarea lui vremelnică. Obiectul, cu grijă și emoție imprimat de Tarkovski pe peliculă în toată palpabilitatea și determinarea lui structurală, cât de aspră (chiar cumplită) ar fi fost câteodată, în cele mai bune cadre dobândește o semnificație poetică profundă, nu „factologică”. Pentru că obiectul se naște la regizor în unitatea punctelor de vedere diferite asupra lui, el este echivalent în percepția lui și a noastră, a spectatorilor.

Ce va face Tarkovski în spațiile reci, astrale, create de visul fantastului scriitor polonez? Dvs. sunteți poetul care se minunează neîncetat de natură, care știe să vadă totul doar în mod concret, real. Nu se schimbă Andrei Tarkovski pe sine însuși, transferându-se din întinderile pământului natal, ridicat pentru totdeauna cu ființa umană, în lumea care există doar în imaginație? De la această întrebare-monolog începem discuția cu viitorul autor al versiunii rusești Solaris.

Pentru acces la conținut

Conectați-vă dacă ați cumpărat.

Cumpără abonament

Obțineți acces la toate conținuturile noastre. Selectați „Abonament lunar” sau „Abonament anual”
Alege acum

Cumpără bilet

Deblocați acest articol și obțineți acces permanent pentru a-l vizualiza. Selectați „Bilet la film sau lectură”
Deblocați acum

Comentarii 1

  1. Radu Cuceu says:
    În urmă cu 3 zile

    De aceea filmele lui Tarkovski vor fascina mereu ,in primul rand pentru ca nu exista teme ,motive in filmele sale care sa nu aiba in centru omul ca si chip al Dumnezeului viu si in al doilea rand cineastul incorporeaza poezia in creatia lui cinematografica ;in fine ,aceasta “amaraciune izbavitoare a nostalgiei “este intotdeauna o doctorie” dureros de dulce “in opera tarkovskiana !

    Răspunde

Faci un comentariu sau dai un răspuns? Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

captcha

Please enter the CAPTCHA text

„Solaris” (1972), Regia: Andrei Tarkovski

„Copilăria lui Ivan” (1962), Regia: Andrei Tarkovski

„Andrei Rubliov” (1966), Regia: Andrei Tarkovski

„Compresorul și vioara” (1960), Regia: Andrei Tarkovski

„Sacrificiul” (1986), Regia: Andrei Tarkovski

„Boris Godunov” (1983), Regia: Andrei Tarkovski

„Nostalgia” (1983), Regia: Andrei Tarkovski

„Timpul călătoriei” (1983), Regia: Andrei Tarkovski, Tonino Guerra

Facebook

Despre Andrei Tarkovski

CELE MAI IMPORTANTE MOMENTE DIN VIAȚA ȘI OPERA MARELUI ARTIST ANDREI TARKOVSKI SUNT PE WEBSITE

„Cel care îl iubește pe Dumnezeu, pe Hristos Domnul, pe Sfântul Duh, dar care iubește și arta, se află mereu în fața unei dileme; problema e deseori dificilă, profundă. Andrei mi se pare unic, și un personaj atât de modern. A reușit să creeze o punte între aceste lucruri și iată, în arta sa, se simte o prezență a lui Dumnezeu, a frumuseții Lui, dar și a memoriei Domnului Hristos. Găsim o îmbinare unică, neîntâlnită la alți artiști, sau poate cu greu, dar la artiști ermetici, fie pianiști, fie sculptori, fie pictori sau chiar poeți ș.a.m.d.” - CHARLES DE BRANTES, președinte Institutul Internațional Andrei Tarkovski – Paris

Categorie

  • Evenimente
  • Dialoguri
  • Documentare
  • Filme online
  • Interviuri
  • Interviuri Andrei Tarkovski
  • Istorice
  • Media
  • Memorii
  • Romane, Nuvele, Povestiri
  • Piese de Teatru
  • Scenarii

Legătură

  • Ministerul Culturii și al Identității Naționale
  • Centrul Național
    al Cinematografiei

Info pe scurt

Proiectul „Tarkovskiana” a început oficial în data de 5 aprilie 2014 la București și este inițiat de Ionuț Dumitrescu, producător și regizor. Domnia sa prezintă pe Nicolae Ghibu, scenarist și regizor, fost coleg cu marele artist rus Andrei Tarkovski și singurul român care i-a luat un amplu interviu acestuia; la data de 15 august 1967, la Chișinău. Obiectivul principal al proiectului cuprinde cuvântul lui Andrei Tarkovski publicat în spațiul românesc.

  • Despre
  • Andrei Tarkovski
  • Contact
  • Bilete și abonamente
  • Donații

  • Condiții de utilizare
  • Date cu caracter personal și politica cookies
  • Copyright și aspecte juridice
  • Informații despre companie

© 2014-2023 | Inițiativa Tarkovskiana în România. Toate drepturile rezervate.

No Result
Vezi toate rezultatele
  • Conectare
  • Înregistrează-te acum
  • Cart
  • Despre
  • Andrei Tarkovski
  • Filme Online
  • Categorii
    • Evenimente
    • Dialoguri
    • Documentare
    • Interviuri
    • Interviuri Andrei Tarkovski
    • Istorice
    • Media
    • Memorii
    • Romane, Nuvele, Povestiri
    • Piese de Teatru
    • Scenarii
  • Bilete și abonamente
  • Donații
  • Contact

  • Condiții de utilizare
  • Date cu caracter personal și politica cookies
  • Copyright și aspecte juridice
  • Informații despre companie

© 2014-2023 | Inițiativa Tarkovskiana în România. Toate drepturile rezervate.

Bine ai venit!

Conectează-te la contul tău

Ai uitat parola? Înregistrează-te acum

Creează un cont nou

Completează datele de mai jos pentru a te înregistra

Toate datele sunt necesare Conectare

Recuperați parola

Vă rugăm să introduceți numele de utilizator sau adresa de email pentru a vă reseta parola.

Conectare

Susține Arta filmului! Susține Tarkovskiana!

Donează
X
error:
Doriți să deblocați acest articol?
Total deblocări : 0
Sunteți sigur că doriți să anulați abonamentul?