• Despre
  • Andrei Tarkovski
  • Contact
Duminică, 29 Ianuarie, 2023
  • Conectare
  • Înregistrează-te acum
No Result
Vezi toate rezultatele

Niciun produs în coș.

  • Acasă
  • Interviuri Andrei Tarkovski
  • Filme Online
  • Memorii
  • Scenarii
  • Documentare
  • Media
  • Altele
    • Evenimente
    • Dialoguri
    • Interviuri
    • Istorice
    • Romane, Nuvele, Povestiri
    • Piese de Teatru
No Result
Vezi toate rezultatele
  • Acasă
  • Interviuri Andrei Tarkovski
  • Filme Online
  • Memorii
  • Scenarii
  • Documentare
  • Media
  • Altele
    • Evenimente
    • Dialoguri
    • Interviuri
    • Istorice
    • Romane, Nuvele, Povestiri
    • Piese de Teatru
No Result
Vezi toate rezultatele
Acasă Interviuri Andrei Tarkovski

Andrei Tarkovski: „Eu abordez culoarea ca pe un element de structură, ea trebuie doar să slujească ideea creatoare!”

Din „Kinovedceskie Zapiski”, nr. 1, august 1970. Interviu realizat de Leonid Kozlov. Traducere din limba rusă.

în 1970, Articole cu plată, Interviuri Andrei Tarkovski
0

În vara anului 1970, când s-a finalizat perioada de pregătire a filmului Solaris, am avut prilejul să fiu într-o oarecare măsură martorul muncii de creație regizorală a autorului Andrei Tarkovski. Pe atunci, ne întâlneam adesea și purtam discuții îndelungate despre multe lucruri. Bineînțeles comunicarea noastră neîncetat se întorcea la ideea fundamentală a viitorului film. În timp ce autorul răspundea la întrebări, erau momente când începea să improvizeze într-un mod deosebit. Odată, autorul Andrei Tarkovski a început să vorbescă despre necesitatea unei soluții exacte asupra folosirea culorii în film, astfel încât între noi a urmat un dialog al cărui conținut îl voi reproduce în cele ce urmează.

Andrei Arsenievici, vedeți oare Solaris ca pe un film color?

Da, chiar îl văd!

Sincer, nu m-am gândit deloc la asta… Nici romanul lui Stanisław Lem și nici scenariul dvs. nu mi-au indus reprezentarea imperios necesară a culorii. În roman, soarele este când roșu, când albastru, astea sunt cum s-ar spune detalii reale efective, dar eu vorbesc despre necesitatea principială a culorii. Și-apoi culoarea reprezintă o ingeniozitate „diavolească”…

Desigur! Va trebui să depunem mult efort.

Ați putea să-mi spuneți cum va fi culoarea în filmul dvs.? Cum o imaginați?

Deocamdată aș putea să vă spun doar pur teoretic. Ce știu despre asta? Înainte de toate, de regulă, culoarea pe ecran este obsedantă, chiar provocatoare. Care-i problema de fapt? Doar în viața de toate zilele omul nu observă culoarea,  mai exact omul observă și nu observă culoarea. În jurul nostru sunt o sumedenie de nuanțe colorate, dar cel mai adesea noi nu ne aruncăm privirea asupra lor, pentru că ele nu ne sunt necesare ca atare. Dar atunci când culoarea, o anume culoare, devine importantă pentru momentul respectiv – în mod practic – atunci ochiul nostru, precum și conștiința noastră, o fixează. De pildă, pentru a traversa strada noi privim semaforul… Sau dacă vreți, atunci când avem în mână un buchet cu flori… Noi suntem cei care-l alcătuiește sau alege. Aici se produce din nou acea reglare, potrivire a ochilor cu culoarea. De asemenea când întâlnim un obiect neobișnuit, necunoscut, exotic, atunci culoarea sare evident în ochi. Când apar asemenea fenomene întotdeauna sunt percepute datorită culorii. Un alt exemplu, asfințitul soarelui. Pentru noi el apare mereu colorat. Și nu numai apusul, ci și alte stări tranzitorii ale naturii. Dar, în genere, în viața noastră de toate zilele percepția noastră asupra culorii nu este compactă, continuă, neîntreruptă. Cel mai adesea noi privim culoarea și nu o „vedem”. Culoarea are pentru noi o însemnătate secundară, de mâna a treia sau pur și simplu neînsemnată. Astfel, noi turnăm (fotografiem) ceea ce vedem pe pelicula color. Totul devine colorat! Și noi nu putem sesiza această imagine ca reală, abătându-ne atenția de la culoare. Culoarea în această imagine este prezentă peste tot, ea ne cotropește privirea pretutindeni unde privim. Apare convenționalismul. Ea poate fi artistică, dar poate fi și anti-artistică…

Pentru acces la conținut

Conectați-vă dacă ați cumpărat.

Cumpără abonament

Obțineți acces la toate conținuturile noastre. Selectați „Abonament lunar” sau „Abonament anual”
Alege acum

Cumpără bilet

Deblocați acest articol și obțineți acces permanent pentru a-l vizualiza. Selectați „Bilet la film sau lectură”
Deblocați acum

Faci un comentariu sau dai un răspuns? Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

captcha

Please enter the CAPTCHA text

„Solaris” (1972), Regia: Andrei Tarkovski

„Andrei Rubliov” (1966), Regia: Andrei Tarkovski

„Copilăria lui Ivan” (1962), Regia: Andrei Tarkovski

„Compresorul și vioara” (1960), Regia: Andrei Tarkovski

„Sacrificiul” (1986), Regia: Andrei Tarkovski

„Boris Godunov” (1983), Regia: Andrei Tarkovski

„Nostalgia” (1983), Regia: Andrei Tarkovski

„Timpul călătoriei” (1983), Regia: Andrei Tarkovski, Tonino Guerra

Facebook

Despre Andrei Tarkovski

CELE MAI IMPORTANTE MOMENTE DIN VIAȚA ȘI OPERA MARELUI ARTIST ANDREI TARKOVSKI SUNT PE WEBSITE

„Cel care îl iubește pe Dumnezeu, pe Hristos Domnul, pe Sfântul Duh, dar care iubește și arta, se află mereu în fața unei dileme; problema e deseori dificilă, profundă. Andrei mi se pare unic, și un personaj atât de modern. A reușit să creeze o punte între aceste lucruri și iată, în arta sa, se simte o prezență a lui Dumnezeu, a frumuseții Lui, dar și a memoriei Domnului Hristos. Găsim o îmbinare unică, neîntâlnită la alți artiști, sau poate cu greu, dar la artiști ermetici, fie pianiști, fie sculptori, fie pictori sau chiar poeți ș.a.m.d.” - CHARLES DE BRANTES, președinte Institutul Internațional Andrei Tarkovski – Paris

Categorie

  • Evenimente
  • Dialoguri
  • Documentare
  • Filme online
  • Interviuri
  • Interviuri Andrei Tarkovski
  • Istorice
  • Media
  • Memorii
  • Romane, Nuvele, Povestiri
  • Piese de Teatru
  • Scenarii

Legătură

  • Ministerul Culturii și al Identității Naționale
  • Centrul Național
    al Cinematografiei

Info pe scurt

Proiectul „Tarkovskiana” a început oficial în data de 5 aprilie 2014 la București și este inițiat de Ionuț Dumitrescu, producător și regizor. Domnia sa prezintă pe Nicolae Ghibu, scenarist și regizor, fost coleg cu marele artist rus Andrei Tarkovski și singurul român care i-a luat un amplu interviu acestuia; la data de 15 august 1967, la Chișinău. Obiectivul principal al proiectului cuprinde cuvântul lui Andrei Tarkovski publicat în spațiul românesc.

  • Despre
  • Andrei Tarkovski
  • Contact
  • Bilete și abonamente
  • Cursuri și ateliere

  • Condiții de utilizare
  • Date cu caracter personal și politica cookies
  • Copyright și aspecte juridice
  • Informații despre companie

© 2014-2023 | Inițiativa Tarkovskiana în România. Toate drepturile rezervate.

No Result
Vezi toate rezultatele
  • Conectare
  • Înregistrează-te acum
  • Cart
  • Despre
  • Andrei Tarkovski
  • Filme Online
  • Categorii
    • Evenimente
    • Dialoguri
    • Documentare
    • Interviuri
    • Interviuri Andrei Tarkovski
    • Istorice
    • Media
    • Memorii
    • Romane, Nuvele, Povestiri
    • Piese de Teatru
    • Scenarii
  • Bilete și abonamente
  • Cursuri și ateliere
  • Contact

  • Condiții de utilizare
  • Date cu caracter personal și politica cookies
  • Copyright și aspecte juridice
  • Informații despre companie

© 2014-2023 | Inițiativa Tarkovskiana în România. Toate drepturile rezervate.

Bine ai venit!

Conectează-te la contul tău

Ai uitat parola? Înregistrează-te acum

Creează un cont nou

Completează datele de mai jos pentru a te înregistra

Toate datele sunt necesare Conectare

Recuperați parola

Vă rugăm să introduceți numele de utilizator sau adresa de email pentru a vă reseta parola.

Conectare
Doriți să deblocați acest articol?
Total deblocări : 0
Sunteți sigur că doriți să anulați abonamentul?
error: